Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 33ó 15p | 11km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 20ó 45p | 18km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 10ó 30p | 35km/h | |
3 fázis 16A | 11 kW | 7ó | 52km/h | |
3 fázis 32A | 11 kW | 7ó | 52km/h |
Az AC (váltakozó áram) töltés az elektromos autók egyik legelterjedtebb töltési módja. Ha otthon gyorsabban szeretnénk feltölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk, mivel a háztartási aljzattal (konnektorral) legfeljebb 3,7 kW teljesítménnyel tölthetünk. Fontos megjegyezni, hogy a töltés sebessége nemcsak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozhatja azt. Ha bizonytalan vagy a választásodban, kérlek lépj kapcsolatba velünk.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 33ó 15p | 11km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 20ó 45p | 18km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 10ó 30p | 35km/h | |
3 fázis 16A | 11 kW | 7ó | 52km/h | |
3 fázis 32A | 22 kW | 3ó 30p | 100km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CCS (50 kW) | 40 kW | 1ó 13p | 210km/h |
CCS (150 kW) | 128 kW | 30p | 510km/h |
Gyártó | Mini |
---|---|
Típus | Countryman |
Verzió | SE ALL4 |
Erőforrás | BEV |
Gyártás kezdete | 2024.02 |
Hatékonyság | 17 kWh/100km |
---|
AC csatlakozó típusa | Type 2 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Hátul, jobb oldalt |
Gyorstöltés | CCS |
Töltés maximális teljesítménye | 11 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 7ó |
Maximális DC töltési teljesítmény | 128 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 510 km/h |
Teljesítmény (kW) | 230 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 313 Le |
Nyomaték | 494 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 66.5 kWh |
Maximális terhelhetőség sima utánfutó esetén | 750 kg |
---|---|
Maximális terhelhetőség ráfutófékes utánfutó esetén | 1200 kg |
Függőleges terhelhetőség | 75 kg |
enyhe időjárásban | 535 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 355 km |
enyhe időjárásban | 335 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 260 km |
enyhe időjárásban | 420 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 310 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 365 km |
---|
Tengelytávolság | 2692 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 2075 kg |
Csomagtartó térfogata | 460 l |
enyhe időjárásban | 121 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 182 Wh/km |
enyhe időjárásban | 193 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 248 Wh/km |
enyhe időjárásban | 154 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 208 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 177 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 5.6 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 180 km/h |
Hatótáv | 433 km |
---|---|
Jármű fogyasztása | 170 Wh/km |
Hatékonyság | 17 kWh/100km |
Összesített értékelés | 5★ |
---|---|
Biztonsági funkciók | 79% |
Vegyes adatok
Ülések | 5 személy |
---|---|
Isofix | Nem |
Alváz | BMW FAAR |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | SUV (Városi Terepjáró) |
Járműkategória | Közepes |
Tetőcsomagtartó | Igen |
Hőszivattyú | Igen |
Hőszivattyú - Standard Felszereltség | Igen |