Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 15ó 30p | 6km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 9ó 45p | 9km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 5ó | 18km/h | |
3 fázis 16A | 11 kW | 3ó 15p | 28km/h | |
3 fázis 32A | 11 kW | 3ó 15p | 28km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CCS (50 kW) | 50 kW | 38p | 99km/h |
CCS (100 kW) | 50 kW | 38p | 99km/h |
CCS (150 kW) | 50 kW | 38p | 99km/h |
Gyártó | Polestar |
---|---|
Típus | 1 |
Erőforrás | PHEV |
Gyártás kezdete | 2020.04 |
Gyártás vége | 2022.07 |
AC csatlakozó típusa | Type 2 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Hátul, bal oldalt |
Gyorstöltés | CCS |
Töltés maximális teljesítménye | 11 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 3ó 15p |
Maximális DC töltési teljesítmény | 50 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 99 km/h |
Teljesítmény (kW) | 448 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 609 Le |
Nyomaték | 1000 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 34 kWh |
enyhe időjárásban | 125 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 90 km |
enyhe időjárásban | 80 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 65 km |
enyhe időjárásban | 100 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 75 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 90 km |
---|
Tengelytávolság | 2742 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 2420 kg |
enyhe időjárásban | 240 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 333 Wh/km |
enyhe időjárásban | 375 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 462 Wh/km |
enyhe időjárásban | 300 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 400 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 333 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 4.2 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 250 km/h |
Hatótáv | 124 km |
---|
Vegyes adatok
Ülések | 4 személy |
---|---|
Isofix | Nem |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | Kupé |
Járműkategória | Sport |
Tetőcsomagtartó | Nem |
A(z) Polestar 1 elnevezésű modell kiváló példa arra, hogy a hibrid technológia mennyire hatékonyan működik. Az autó hajtásáért két energiaforrás felelős: egy belső égésű motor és egy elektromos motor. Polestar 1 méretei: hossz 4586 mm, szélesség(tükrökkel) 2023 mm. A csomagtartó térfogata pedig , ami elegendő tárolási kapacitást nyújt mindennapi használatra.
Az akkumulátor jelen esetben 34 kWh. Az hatótávolság az autó egyetlen feltöltéssel megtett távolságát jelenti. Polestar 1 90 km hatótávval rendelkezik egyetlen töltéssel, így városban akár jelentős távolságot tudunk megtenni elektromos üzemmódban.
Ennek az akksinak a segítségével a(z) Polestar mérnökei egy 448 kW (609 lóerő) teljesítménnyel és 1000 Nm-rel rendelkező erőforrást építettek. Ennek köszönhető, hogy autó gyorsulása 0-100-on másodperc. Polestar 1 maximális sebessége 250 kilométer/óra.
Az Euro NCap évi adatai szerint, a(z) Polestar 1 összesített biztonsági értékelése csillag, ezen belül csak a biztonsági funkciók százalékot kaptak. a WLTP adatai szerint az autó CO2 kibocsátása g/km lett, emellett az autó hatékonysága kWh/100km.