Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 10ó 30p | 10km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 6ó 45p | 15km/h | |
1 fázis 32A | 3.7 kW | 6ó 45p | 15km/h | |
3 fázis 16A | 3.7 kW | 6ó 45p | 15km/h | |
3 fázis 32A | 3.7 kW | 6ó 45p | 15km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CHAdeMO (50 kW) | 40 kW | 30p | 140km/h |
CHAdeMO (100 kW) | 40 kW | 30p | 140km/h |
Gyártó | Citroen |
---|---|
Típus | E-Berlingo |
Verzió | Multispace |
Erőforrás | BEV |
Gyártás kezdete | 2017.07 |
Gyártás vége | 2020.01 |
Hatékonyság | 25.7 kWh/100km |
---|
AC csatlakozó típusa | Type 1 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Elöl, jobb oldalt |
Gyorstöltés | CHAdeMO |
Töltés maximális teljesítménye | 3.7 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 6ó 45p |
Maximális DC töltési teljesítmény | 40 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 140 km/h |
Teljesítmény (kW) | 49 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 67 Le |
Nyomaték | 200 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 22.5 kWh |
enyhe időjárásban | 155 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 105 km |
enyhe időjárásban | 90 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 70 km |
enyhe időjárásban | 115 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 85 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 100 km |
---|
Tengelytávolság | 2728 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 1679 kg |
Maximális terhelhetőség | 571 kg |
Csomagtartó térfogata | 1350 l |
enyhe időjárásban | 132 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 195 Wh/km |
enyhe időjárásban | 228 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 293 Wh/km |
enyhe időjárásban | 178 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 241 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 205 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 19.5 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 110 km/h |
Hatótáv | 106 km |
---|---|
Jármű fogyasztása | 257 Wh/km |
Hatékonyság | 25.7 kWh/100km |
Vegyes adatok
Ülések | 5 személy |
---|---|
Isofix | Nem |
Fordulási sugár | 11 méter |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | Kis Utasszállító Furgon |
Járműkategória | Haszongépjármű |
Tetőcsomagtartó | Nem |
Hőszivattyú | Nem |
A(z) Citroen E-Berlingo Multispace elnevezésű modell kiváló példa arra, hogy a hibrid technológia mennyire hatékonyan működik. Az autó hajtásáért két energiaforrás felelős: egy belső égésű motor és egy elektromos motor. Citroen E-Berlingo méretei: hossz 4380 mm, szélesség(tükrökkel) mm. A csomagtartó térfogata pedig 1350, ami elegendő tárolási kapacitást nyújt mindennapi használatra.
Az akkumulátor jelen esetben 22.5 kWh. Az hatótávolság az autó egyetlen feltöltéssel megtett távolságát jelenti. Citroen E-Berlingo 100 km hatótávval rendelkezik egyetlen töltéssel, így városban akár jelentős távolságot tudunk megtenni elektromos üzemmódban.
Ennek az akksinak a segítségével a(z) Citroen mérnökei egy 49 kW (67 lóerő) teljesítménnyel és 200 Nm-rel rendelkező erőforrást építettek. Ennek köszönhető, hogy autó gyorsulása 0-100-on másodperc. Citroen E-Berlingo maximális sebessége 110 kilométer/óra.
Az Euro NCap évi adatai szerint, a(z) Citroen E-Berlingo összesített biztonsági értékelése csillag, ezen belül csak a biztonsági funkciók százalékot kaptak. a WLTP adatai szerint az autó CO2 kibocsátása 0 g/km lett, emellett az autó hatékonysága 25.7 kWh/100km.