Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 42ó 15p | 10km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 26ó 15p | 17km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 13ó 15p | 33km/h | |
3 fázis 16A | 11 kW | 9ó | 49km/h | |
3 fázis 32A | 11 kW | 9ó | 49km/h |
Az AC (váltakozó áram) töltés az elektromos autók egyik legelterjedtebb töltési módja. Ha otthon gyorsabban szeretnénk feltölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk, mivel a háztartási aljzattal (konnektorral) legfeljebb 3,7 kW teljesítménnyel tölthetünk. Fontos megjegyezni, hogy a töltés sebessége nemcsak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozhatja azt. Ha bizonytalan vagy a választásodban, kérlek lépj kapcsolatba velünk.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 42ó 15p | 10km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 26ó 15p | 17km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 13ó 15p | 33km/h | |
3 fázis 16A | 11 kW | 9ó | 49km/h | |
3 fázis 32A | 22 kW | 4ó 30p | 98km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CCS (50 kW) | 50 kW | 1ó 13p | 250km/h |
CCS (100 kW) | 100 kW | 40p | 460km/h |
CCS (150 kW) | 150 kW | 29p | 630km/h |
CCS (175 kW) | 175 kW | 26p | 710km/h |
CCS (350 kW) | 270 kW | 19p | 970km/h |
Gyártó | Porsche |
---|---|
Típus | Taycan |
Verzió | 4S Sport Turismo |
Erőforrás | BEV |
Gyártás kezdete | 2024.02 |
Hatékonyság | 18.5 kWh/100km |
---|
AC csatlakozó típusa | Type 2 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | elöl, utas oldalt |
Gyorstöltés | CCS |
Töltés maximális teljesítménye | 11 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 9ó |
Maximális DC töltési teljesítmény | 270 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 970 km/h |
Teljesítmény (kW) | 400 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 544 Le |
Nyomaték | 695 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 89 kWh |
enyhe időjárásban | 625 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 425 km |
enyhe időjárásban | 410 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 320 km |
enyhe időjárásban | 500 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 370 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 440 km |
---|
Tengelytávolság | 2900 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 2270 kg |
Maximális terhelhetőség | 680 kg |
Csomagtartó térfogata | 446 l |
Elülső csomagtartó térfogata | 84 l |
enyhe időjárásban | 132 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 194 Wh/km |
enyhe időjárásban | 201 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 257 Wh/km |
enyhe időjárásban | 165 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 222 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 187 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 3.7 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 250 km/h |
Hatótáv | 534 km |
---|---|
Jármű fogyasztása | 185 Wh/km |
Hatékonyság | 18.5 kWh/100km |
Vegyes adatok
Ülések | 5 személy |
---|---|
Isofix | Igen, 2 ülés |
Fordulási sugár | 11.7 méter |
Alváz | VW J1 |
EV Alváz | Igen |
Karosszéria | 5 ajtós |
Járműkategória | Luxus |
Tetőcsomagtartó | Nem |
Hőszivattyú | Igen |
Hőszivattyú - Standard Felszereltség | Igen |