Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 37ó 30p | 9km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 23ó 15p | 15km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 11ó 45p | 30km/h | |
3 fázis 16A | 11 kW | 8ó | 44km/h | |
3 fázis 32A | 11 kW | 8ó | 44km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CCS (50 kW) | 50 kW | 1ó 5p | 220km/h |
CCS (100 kW) | 100 kW | 36p | 410km/h |
CCS (150 kW) | 150 kW | 27p | 550km/h |
CCS (175 kW) | 175 kW | 23p | 640km/h |
CCS (350 kW) | 210 kW | 20p | 740km/h |
Gyártó | Kia |
---|---|
Típus | EV9 |
Verzió | 76.1 kWh RWD |
Erőforrás | BEV |
Gyártás kezdete | 2024.10 |
Hatékonyság | 19.5 kWh/100km |
---|
AC csatlakozó típusa | Type 2 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Oldal, hátulsó rész, jobb oldalt |
Gyorstöltés | CCS |
Töltés maximális teljesítménye | 11 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 8ó |
Maximális DC töltési teljesítmény | 210 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 740 km/h |
Teljesítmény (kW) | 160 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 218 Le |
Nyomaték | 350 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 76.1 kWh |
Maximális terhelhetőség sima utánfutó esetén | 450 kg |
---|---|
Maximális terhelhetőség ráfutófékes utánfutó esetén | 900 kg |
Függőleges terhelhetőség | 45 kg |
enyhe időjárásban | 515 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 355 km |
enyhe időjárásban | 320 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 250 km |
enyhe időjárásban | 400 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 300 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 355 km |
---|
Tengelytávolság | 3100 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 2312 kg |
Maximális terhelhetőség | 723 kg |
Csomagtartó térfogata | 333 l |
Elülső csomagtartó térfogata | 90 l |
enyhe időjárásban | 142 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 206 Wh/km |
enyhe időjárásban | 228 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 292 Wh/km |
enyhe időjárásban | 183 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 243 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 206 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 8.5 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 190 km/h |
Hatótáv | 443 km |
---|---|
Jármű fogyasztása | 195 Wh/km |
Hatékonyság | 19.5 kWh/100km |
Összesített értékelés | 5★ |
---|---|
Biztonsági funkciók | 83% |
Vegyes adatok
Ülések | 7 személy |
---|---|
Isofix | Igen, 4 ülés |
Fordulási sugár | 12.4 méter |
Alváz | HMG E-GMP |
EV Alváz | Igen |
Karosszéria | SUV (Városi Terepjáró) |
Járműkategória | Luxus |
Tetőcsomagtartó | Igen |
Hőszivattyú | Igen |
Hőszivattyú - Standard Felszereltség | Igen |