Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 6ó | 6km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 3ó 45p | 9km/h | |
1 fázis 32A | 3.7 kW | 3ó 45p | 9km/h | |
3 fázis 16A | 3.7 kW | 3ó 45p | 9km/h | |
3 fázis 32A | 3.7 kW | 3ó 45p | 9km/h |
Az AC (váltakozó áram) töltés az elektromos autók egyik legelterjedtebb töltési módja. Ha otthon gyorsabban szeretnénk feltölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk, mivel a háztartási aljzattal (konnektorral) legfeljebb 3,7 kW teljesítménnyel tölthetünk. Fontos megjegyezni, hogy a töltés sebessége nemcsak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozhatja azt. Ha bizonytalan vagy a választásodban, kérlek lépj kapcsolatba velünk.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 6ó | 6km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 3ó 45p | 9km/h | |
1 fázis 32A | 7.4 kW | 2ó | 18km/h | |
3 fázis 16A | 3.7 kW | 3ó 45p | 9km/h | |
3 fázis 32A | 7.4 kW | 2ó | 18km/h |
Gyártó | Citroen |
---|---|
Típus | C5 Aircross |
Verzió | Hybrid 180 |
Erőforrás | PHEV |
Gyártás kezdete | 2022.11 |
Gyártás vége | 2024.12 |
AC csatlakozó típusa | Type 2 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Hátul, bal oldalt |
Töltés maximális teljesítménye | 3.7 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 3ó 45p |
Teljesítmény (kW) | 133 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 181 Le |
Nyomaték | 360 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 12.4 kWh |
Maximális terhelhetőség sima utánfutó esetén | 750 kg |
---|---|
Maximális terhelhetőség ráfutófékes utánfutó esetén | 1300 kg |
enyhe időjárásban | 55 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 41 km |
enyhe időjárásban | 34 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 28 km |
enyhe időjárásban | 43 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 34 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 35 km |
---|
Tengelytávolság | 2730 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 1845 kg |
Maximális terhelhetőség | 540 kg |
enyhe időjárásban | 205 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 276 Wh/km |
enyhe időjárásban | 332 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 404 Wh/km |
enyhe időjárásban | 263 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 332 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 323 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 8.9 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 225 km/h |
Hatótáv | 57 km |
---|
Vegyes adatok
Ülések | 5 személy |
---|---|
Isofix | Nem |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | SUV (Városi Terepjáró) |
Járműkategória | Közepes |
Tetőcsomagtartó | Igen |
A(z) Citroen C5 Aircross Hybrid 180 elnevezésű modell kiváló példa arra, hogy a hibrid technológia mennyire hatékonyan működik. Az autó hajtásáért két energiaforrás felelős: egy belső égésű motor és egy elektromos motor. Citroen C5 Aircross méretei: hossz 4500 mm, szélesség(tükrökkel) mm. A csomagtartó térfogata pedig , ami elegendő tárolási kapacitást nyújt mindennapi használatra.
Az akkumulátor jelen esetben 12.4 kWh. Az hatótávolság az autó egyetlen feltöltéssel megtett távolságát jelenti. Citroen C5 Aircross 35 km hatótávval rendelkezik egyetlen töltéssel, így városban akár jelentős távolságot tudunk megtenni elektromos üzemmódban.
Ennek az akksinak a segítségével a(z) Citroen mérnökei egy 133 kW (181 lóerő) teljesítménnyel és 360 Nm-rel rendelkező erőforrást építettek. Ennek köszönhető, hogy autó gyorsulása 0-100-on másodperc. Citroen C5 Aircross maximális sebessége 225 kilométer/óra.
Az Euro NCap évi adatai szerint, a(z) Citroen C5 Aircross összesített biztonsági értékelése csillag, ezen belül csak a biztonsági funkciók százalékot kaptak. a WLTP adatai szerint az autó CO2 kibocsátása g/km lett, emellett az autó hatékonysága kWh/100km.