Olvasási idő: 3 perc

Az elektromos autózás az elmúlt években hazánkban is egyre gyorsabban terjed. A zöld rendszámos járművek száma növekszik az utakon, de ha nyugatra látogatunk, ott a helyzet még jobb. Ez egy nagyon pozitív folyamat, amit már állami és uniós szabályok is támogatnak, hogy minél környezetbarátabb legyen a közlekedés.

Az elektromos autózás ma már bárki számára elérhető

Sajnos ma Magyarországon még mindig rengeteg előítélettel és tévhittel találkozhatunk, ha villanyautókról és azok használatáról van szó. Az egyik legnagyobb félelem azzal kapcsolatos, hogy mégis mennyibe kerül egy elektromos autó töltése. Ez annak “köszönhető”, hogy az elmúlt bő egy évben hazánkat is nagy energiaválság sújtotta, aminek a hatása még most is érezhető. Ezenkívül még olyan változások is történtek, mint a rezsicsökkentések visszaszorítása, valamint a napelemesek számára a szaldóelszámolás törlése.

000 ft elektromos autó nissan leaf használt elektromos autó, tesla model 3, renault zoe, peugeot ion elektromos c-zero kwh autók

Ha valaki csak ezt olvassa, jogosan gondolhatja azt, hogy az elmúlt egy év változásainak következtében egyáltalán nem előnyös villanyautót vásárolni és használni. A gyakorlat és a számok is azt mutatják, hogy mindezen változások ellenére az elektromos járművek még mindig köröket vernek a benzines és dízeles autókra. Ezt már nem csak képletesen értjük, mivel teljesítményük is bőven beérte a hagyományos autókat.

Elektromos járművek: Még mindig “luxus”?

Továbbá arról sem szabad elfeledkezni, hogy az elektromos autózás már egyáltalán nem számít luxuskategóriának és a tehetősek “hobbijának”. Ma már bárki számára elérhető, köszönhetően annak is, hogy egyre több nagyobb gyártó kezdett el piacra dobni elektromos modelleket, így ez természetes módon kezdte el az árakat is lenyomni. Persze összességében még mindig drágább, mint egy benzines változat, de már nem is kell hatalmas összegekre gondolni.

A fenntartás az elsődleges szempont – Az elektromos autó szemszögéből

Lehet, hogy egy dízeles vagy benzines autó olcsóbb, mint az elektromos, de nem csak ez az egyetlen szempont, ami eldönti, hogy összességében melyik számít drágábbnak a legvégén. Ugyanis a fenntartásról sem szabad megfeledkezni, és itt kerül képbe a töltés, ami már otthon is megoldható elektromos autó esetében például egy fali töltő vagy töltőoszlop segítségével.

elektromos autók a rezsicsökkentés változás után

Tulajdonképpen a rezsicsökkentés változása, az energiaválság és a szaldóelszámolás eltörlése ellenére is átlagosan 5,3 Ft/km-re jön ki a villanyautó üzemeltetése, ami még mindig csak töredéke a benzines, dízeles fogyasztásnak.

a Besen wallbox smart elektromos autó fali töltő 22kw ( bc 22kw app) termék kijelző segítségével és app használatával könnyen követhető a töltés

Természetesen ehhez szükség van arra is, hogy megtaláljuk az ideális töltési módszert. Magyarországon az infrastruktúra folyamatosan épül, a nagyobb városokban gond nélkül találhatunk nyilvános töltőállomásokat. Az egyik leghatékonyabb megoldás az, ha otthonra, például a garázsba telepítünk egy fali töltőt vagy töltőoszlopot. Ezzel garantáltan elkerüljük a sorokat, nem fog felborulni a napirendünk, és mindig 100%-os töltöttséggel indulhatunk el otthonról.

Konzultáljunk szakemberrel

Ha az elektromos autózás mellett döntünk, akkor a legjobb megoldás az, ha már a jármű beszerzésével egyidőben gondoskodunk a megfelelő töltési módról. A gyári töltőt rakjuk el tartalékba, arra tökéletes, otthonra pedig válasszunk ki egy fali töltőt. Ennek telepítését csak szakember végezheti el biztonsági és jogi okokból. Az első lépés az ingatlan hálózatának felmérése, majd ez alapján kiválasztani az ideális terméket és beépíteni azt. Mind a három lépéshez szükség van szakemberre.

Ha kérdése van, keressen minket bizalommal, és mi segítünk eligazodni az elektromos autók fejlődő világában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük