Manapság egyre több autóvásárló gondolkodik el elektromos autó beszerzésén, és így talán már tisztában is van az erre vonatkozó állami támogatásokkal, de kevésbé közismert tény, hogy létezik használt elektromos autókra is támogatás.
Nem kell nagy iparági szakértőnek lenni ahhoz, hogy bárki könnyedén belássa azt, miszerint éppen ezekben az években zajlik az autózás történetének legnagyobb változása. E területen az innováció alapjaiban változtat meg szinte mindent, amit a korábbi évtizedekben megszokhattunk.
Jövő a jelenben, azaz az elektromos autózás
Ez az átalakulás köszönhető részben a vásárlói igények megváltozásának, a technológia és az infrastruktúra rohamos fejlődésének, a törvényi szabályozásnak és az állami támogatásoknak is. A napjainkban folyó változások további részleteiről Besen.hu oldalunk blogcikkeiben olvashat.
Több jóléti államban már sok éve működnek azok az ösztönzők, amelyek anyagilag az elektromos autók felé terelik a vásárlókat. Hazánk is eljutott már arra a szintre, hogy megjelenjen ez a szándék, és már a szükséges pénzügyi háttér is rendelkezésre áll. A villamos gépjárművet vásárlók számára biztosított a zöld rendszám, melynek előnyeiről az egyik cikkünkben olvashat.
Új elektromos autó vásárlása esetén a pályázati kiírásnak történő megfelelés esetén az állam 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást ad a vételárhoz.
Mivel a környezetbarát közlekedés támogatása mellett további cél a hazai autópark életkorának és a szürke gazdaságnak a csökkentése is, így fontos kitétel, hogy hivatalos márkakereskedésen keresztül vásárolt új autók vehetnek részt a programban.
Elérhető már a használt elektromos autó támogatása is
Azonban van egy kitétel is a jogszabályban, amely segítségével még kedvezőbb áron juthatnak az érdeklődők a vágyott elektromos járművükhöz. Ez a lehetőség pedig arról szól, hogy a megvásárolható autók körébe bevonhatók használt járművek is, amennyiben azok megfelelnek bizonyos rögzített feltételeknek.
Tudni kell, hogy a járműkereskedések, szalonok sok esetben saját maguk nevére is forgalomba helyeznek új autókat, amelyeket aztán maga a kereskedés használ vagy éppen bemutatóautókként funkcionálnak hetekig, amíg meg nem vásárolják őket.
Az ilyen autók értelemszerűen nemcsak statikusan a szalonban állva várják vevőiket, hanem az ott dolgozók vagy éppen az autókat kipróbálni szándékozó vásárlójelöltek használják akár nap mint nap. Így viszont ezek az autók már nem minősíthetőek újnak, hiszen egyrészt már van első tulajdonosuk, másrészt pedig kilométerek százai, ezrei gyűlhetnek kilométeróráikba. Egy idő után az ilyen autókat a kereskedések szintén meghirdetik eladásra, viszont a használat miatt értelemszerűen alacsonyabb áron, mint a szalonautókat.
Használt ugyan, de mégis új
Ebből az alacsonyabb árból is faraghat le még a vásárló, ha a szóban forgó autó megfelel a pályázati kiírás feltételeinek. A feltételek szerint az autó támogatható, ha a forgalomba helyezéstől még nem telt el 12 hónap a megrendelésig, illetve a gépkocsi nem futott még többet, mint 6000 kilométer.
Érdemes tudni, hogy nagyon jó vétel lehet egy ilyen autó, hiszen nyomott áron megszerezhető egy szinte teljesen új jármű. További előny, hogy a márkakereskedések természetesen minden karbantartást, gyári előírás szerinti szervizelést betartanak ezeken az autókon is, és a mai gyártástechnológia már bőven tart ott, hogy néhány ezer kilométeres futásteljesítmény egy mai modern autónál már semmiféle elhasználódást nem eredményez.
Reméljük, hasznosnak találta az itt olvasottakat, ha maradt még kérdése, bátran keresse munkatársainkat!