Ebben a bejegyzésben a középpontban az elektromos autó töltése lesz napelemmel. Napjaink nem szólnak másról, mint jó és rossz gazdasági, energetikai hírekről. A rossz oldalon ott van az elhúzódó és súlyosabb energiaválság, a jó oldalon pedig a zöld, környezetbarát megoldások. A kettő szorosan összefügg, hisz a jelenlegi nehéz helyzet egyre nagyobb ösztönző hatást eredményez a megújuló energiák területén.
A gyakorlatban ezt úgy tapasztalhatjuk például Európa területén, de akár hazánkban is, hogy egyre több napelem telep épül, szélerőművek, az utakat pedig ellepték az elektromos autók. Ezeket össze is köthetjük, hisz az elektromos autó napelemmel is tölthető.
Elektromos autó töltése napelemmel
Az első lépés a teljesen tiszta energia előállításához és felhasználásához nem más, mint ingatlanunk felkészítése a folyamatra. Szükség van napelemekre, ki kell építeni a töltőállomást, és persze felhasználói oldalra kell egy megfelelő elektromos autó. A tervezésnek itt hatalmas szerepe van, mivel tudni kell, pontosan milyen és mennyi panelre van szükség a napenergia kihasználásához, mekkora az igényünk és egyáltalán hány darab fér el otthonunkon. Mindig, minden esetben kérjük ki szakértők segítségét, szerencsére alapos helyszíni felmérés nélkül nem is tudunk belekezdeni a beruházásba, így garantáltan nem fogunk hibákat elkövetni.
Egy kicsit álljunk meg a napelemeknél: miért érdemes egyáltalán hazánkban ilyen eszköz beépítésén gondolkozni? A rengeteg környezetbarát érv és a növekvő energiaárak mellett azért lehet Magyarországon ebbe az irányba fejlődni, mivel a napsütéses órák száma bőven az uniós átlag felett van. A földrajzi elhelyezkedésnek köszönhetően nincs számottevő különbség az északi és a déli megyék között ebben a tekintetben. Bárhol is legyen az otthonunk, a napelem rendszer kiépítése mindenképpen előnyökkel jár. Csökkenthetjük a rezsiárakat, pár éven belül visszahozza a költségeket, és az ökológiai lábnyomunkat is minimalizálhatjuk.
A következő lépés: töltőállomás kiépítése
A napelem rendszer után következik a kapcsolat az energia előállítója és felhasználója között, azaz kell egy fali töltő, amivel a napenergiát átadhatjuk az elektromos autónak. Töltőállomásokból és fali töltőkből rengeteg érhető el a piacon, így webáruházunkban is. Mindig körültekintően válasszunk, mivel teljesen más egy BMW i3 töltő, mint egy Renault Zoe fali töltő. Kérjünk nyugodtan tanácsot a specialistáktól, mivel a beépítéshez mindenképpen kell szakértői segítség.
Gyakori ellenérv a fali töltők és töltőállomások ellen, hogy teljesen felesleges, hisz minden házban van konnektor, és az elektromos autókhoz is jár gyári töltő. Előbbivel az a legnagyobb probléma, hogy a hagyományos konnektorokat nem ekkora terhelésre tervezték. Egyszerűen nem biztonságosak, könnyen túlterhelhetik otthonunkat. A gyári töltők hatékonysága és töltési ideje nem a legjobb, ezeket inkább B tervként érdemes használni, vagy ha nem vagyunk otthon és nincs más lehetőség.
Az elektromos autó töltése napelemmel ugyan igényel némi befektetést, de rövid időn belül visszahozza az árát.
Bízzunk mindent a szakemberekre
A legtöbben nem vagyunk sem energetikai szakértők, sem napelem specialisták. Kérjük ki nyugodtan az ezzel foglalkozó vállalkozások véleményét, és ha már megvan az elhatározás, keressen minket bátran minden esetben. A kezdeti tervezéstől egészen a kiépítés befejezéséig állunk ügyfeleink rendelkezésére.