Olvasási idő: 4 perc

A Genesis új modelljei folyamatosan érkeznek

Alig több mint egy év alatt a Hyundai prémium almárkája, a Genesis, már öt új modellt dobott piacra Európában. Ez egyértelműen jelzi, hogy a márka nem csupán teszteli a piacot, hanem komoly szándékkal igyekszik meghódítani annak jelentős részét.

A Genesis G80 ugyanazon a platformon osztozik a benzin- és dízelmotoros változatokkal, de az akkumulátorcsomag jelentős részét sikerült az alváz alatt elhelyezni.

elektromos genesis, genesis ,

Az autót azonos teljesítményű villanymotorok hajtják az első és a hátsó tengelyen. A felfüggesztés minden keréknél többlengőkaros, acélrugós és adaptív lengéscsillapítós. A súlyeloszlás közel ideális: 49:51 az első és hátsó tengely között.

Elektromos hajtás, prémium kivitelben

A Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 modellekben bizonyított, kiemelkedő elektromos technológia kombinációja a Genesis prémium minőségével igazán vonzó ajánlatnak tűnik. Az elektromos hajtás megoldja azt a problémát is, amely eddig visszafogta a Genesis modellek versenyképességét: a belső égésű motorjaik nem tudták felvenni a versenyt az európai riválisokkal.

genesis

A Genesis G80 szedán – amely a Mercedes E-osztály vetélytársának készült – most elektromos hajtásláncot kapott. De vajon hozza a GV60 színvonalát, vagy megismétli a márka korábbi, vegyes fogadtatású próbálkozásait?

Dizájn és kivitel

Bár logikus lenne azt feltételezni, hogy az Electrified G80 is a Hyundai-Kia E-GMP platformjára épül, valójában a Genesis saját, belső égésű motorokra tervezett architektúráját használja, amelyet utólag elektromos hajtásra alakítottak át. Ez bizonyos kompromisszumokat eredményez: a 87 kWh kapacitású, 546 kg-os akkumulátorcsomag jelentős helyet vesz el az utastérből és a csomagtérből.

A hagyományos G80 és az elektromos változat közötti vizuális különbségek minimálisak. A legszembetűnőbb változtatások közé tartozik a zárt hűtőrács, az egyszerűsített első lökhárító, valamint a kipufogóvégek eltűnése.

genesis

A tömeg csökkentése érdekében az Electrified G80 több alumíniumot használ a futóműtornyokban, a küszöbökben és a hátsó tűzfalban, míg az első ülések keresztmerevítője szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ezek az átalakítások 46 kg-mal csökkentették az önsúlyt, miközben 17%-kal növelték a karosszéria merevségét.

Az autó 800V-os elektromos rendszerrel rendelkezik, ami lehetővé teszi az ultragyors töltést. Bár a csúcsteljesítménye (240 kW) valamivel alacsonyabb, mint a Hyundai és a Kia modelljeiben, még így is az egyik leggyorsabban tölthető elektromos autó. Gyors töltőállomáson 10-80%-os töltés mindössze 22 perc alatt elérhető. Otthoni, 11 kW-os fali töltővel a teljes feltöltés körülbelül 7,5 órát vesz igénybe.

Belső tér és kényelem

A Genesis modellek eddig is kiemelkedtek belső kialakításukkal, és az Electrified G80 sem kivétel. Az utastérben valódi fa díszbetétek, prémium bőrkárpitok és puha tapintású anyagok dominálnak. A Genesis luxuskoncepciója inkább klasszikus, mint modern, így elsősorban azoknak szól, akik a hagyományos prémiumautók hangulatát kedvelik.

A műszerfal középpontjában egy nagy érintőképernyő áll, amelyet egy forgótárcsás vezérlő egészít ki. A klímavezérléshez fizikai gombok is rendelkezésre állnak, ami sokkal felhasználóbarátabbá teszi a rendszert.

genesis

A vezetőülés komfortos, de a magas üléspozíció (az akkumulátor miatt) szokatlan egy szedánban. A hátsó lábtér elfogadható, de a csomagtér méretét jelentősen csökkenti az akkumulátor elhelyezése.

A hátsó utasok számára két képernyő áll rendelkezésre, amelyeken térképet, időjárás-előrejelzést és sporteredményeket lehet követni, valamint vezérelhetők a hátsó klímafunkciók. Azonban az Apple CarPlay és az Android Auto nem érhető el ezeken a kijelzőkön, és a beépített szórakoztató rendszer is korlátozott funkcionalitású.

Teljesítmény és vezethetőség

Az Electrified G80 kizárólag egyetlen, kétmotoros kivitelben érhető el. Az első és a hátsó tengelyen elhelyezett, egyenként 182,5 lóerős motorok összesen 365 lóerőt biztosítanak. Alapértelmezés szerint a hátsó motor hajt, az első pedig csak szükség esetén kapcsolódik be.

A gyorsulás figyelemre méltó: a 0-100 km/h sprintet 4,4 másodperc alatt teljesíti. Nagyobb sebességnél is dinamikus marad, 160 km/h fölé is könnyedén gyorsul.

genesis

A gázpedál reakciója azonban túlzottan érzékeny, különösen sport módban, ami miatt a gyorsítás kissé rángatózó lehet. Az “Eco” üzemmód finomabb teljesítményleadást biztosít, bár ilyenkor az első motor ki van kapcsolva, és a teljesítmény kissé korlátozott.

A regeneratív fékrendszer több fokozatban állítható, a teljesen szabad gurulástól az egypedálos vezetési módig. A fékpedál érzet jól kiegyensúlyozott, a nagyobb tömeg miatt pedig megerősített fékrendszert kapott.

Összegzés

Az Electrified G80 egy elegáns és prémium szedán, amely modern elektromos technológiát kínál, de néhány kompromisszum árán. Bár nem olyan tágas és praktikus, mint néhány versenytársa, a luxusérzet és az ultragyors töltési lehetőség sokak számára vonzóvá teheti. Egy hátsókerék-hajtású, olcsóbb változat nagyobb vonzerőt jelenthetne az európai vásárlók számára.

⚡️GYIK

  1. ⚡️Milyen stratégiát követ a Genesis az európai piacon?⚡️

    • A Genesis nem csupán teszteli az európai piacot, hanem komoly szándékkal próbálja meghódítani azt, amit az is mutat, hogy alig több mint egy év alatt öt új modellt dobott piacra.
  2. ⚡️Milyen platformra épül az Electrified G80?⚡️

    • Az Electrified G80 a Genesis saját, eredetileg belső égésű motorokra tervezett platformjára épül, amelyet utólag alakítottak át elektromos hajtásra.
  3. ⚡️Milyen kompromisszumokat jelent az akkumulátor elhelyezése?⚡️

    • Az akkumulátorcsomag jelentős helyet foglal el az utastérből és a csomagtérből, valamint a magasabb üléspozíció miatt a vezetési élmény is eltér a hagyományos szedánoktól.
  4. ⚡️Milyen töltési lehetőségeket kínál az Electrified G80?⚡️

    • Az autó 800V-os elektromos rendszerrel rendelkezik, így ultragyors töltésre képes. Gyors töltőállomáson 10-80%-os töltés 22 perc alatt elérhető, míg egy 11 kW-os otthoni fali töltővel a teljes feltöltés kb. 7,5 órát vesz igénybe.
  5. ⚡️Milyen anyagokat használtak a karosszéria súlycsökkentése érdekében?⚡️

    • Az Electrified G80 több alumíniumot használ a futóműtornyokban, a küszöbökben és a hátsó tűzfalban, míg az első ülések keresztmerevítője szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ezekkel az átalakításokkal 46 kg-mal csökkentették az önsúlyt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük