A Genesis új modelljei folyamatosan érkeznek
Alig több mint egy év alatt a Hyundai prémium almárkája, a Genesis, már öt új modellt dobott piacra Európában. Ez egyértelműen jelzi, hogy a márka nem csupán teszteli a piacot, hanem komoly szándékkal igyekszik meghódítani annak jelentős részét.
A Genesis G80 ugyanazon a platformon osztozik a benzin- és dízelmotoros változatokkal, de az akkumulátorcsomag jelentős részét sikerült az alváz alatt elhelyezni.
Az autót azonos teljesítményű villanymotorok hajtják az első és a hátsó tengelyen. A felfüggesztés minden keréknél többlengőkaros, acélrugós és adaptív lengéscsillapítós. A súlyeloszlás közel ideális: 49:51 az első és hátsó tengely között.
Elektromos hajtás, prémium kivitelben
A Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 modellekben bizonyított, kiemelkedő elektromos technológia kombinációja a Genesis prémium minőségével igazán vonzó ajánlatnak tűnik. Az elektromos hajtás megoldja azt a problémát is, amely eddig visszafogta a Genesis modellek versenyképességét: a belső égésű motorjaik nem tudták felvenni a versenyt az európai riválisokkal.
A Genesis G80 szedán – amely a Mercedes E-osztály vetélytársának készült – most elektromos hajtásláncot kapott. De vajon hozza a GV60 színvonalát, vagy megismétli a márka korábbi, vegyes fogadtatású próbálkozásait?
Dizájn és kivitel
Bár logikus lenne azt feltételezni, hogy az Electrified G80 is a Hyundai-Kia E-GMP platformjára épül, valójában a Genesis saját, belső égésű motorokra tervezett architektúráját használja, amelyet utólag elektromos hajtásra alakítottak át. Ez bizonyos kompromisszumokat eredményez: a 87 kWh kapacitású, 546 kg-os akkumulátorcsomag jelentős helyet vesz el az utastérből és a csomagtérből.
A hagyományos G80 és az elektromos változat közötti vizuális különbségek minimálisak. A legszembetűnőbb változtatások közé tartozik a zárt hűtőrács, az egyszerűsített első lökhárító, valamint a kipufogóvégek eltűnése.
A tömeg csökkentése érdekében az Electrified G80 több alumíniumot használ a futóműtornyokban, a küszöbökben és a hátsó tűzfalban, míg az első ülések keresztmerevítője szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ezek az átalakítások 46 kg-mal csökkentették az önsúlyt, miközben 17%-kal növelték a karosszéria merevségét.
Az autó 800V-os elektromos rendszerrel rendelkezik, ami lehetővé teszi az ultragyors töltést. Bár a csúcsteljesítménye (240 kW) valamivel alacsonyabb, mint a Hyundai és a Kia modelljeiben, még így is az egyik leggyorsabban tölthető elektromos autó. Gyors töltőállomáson 10-80%-os töltés mindössze 22 perc alatt elérhető. Otthoni, 11 kW-os fali töltővel a teljes feltöltés körülbelül 7,5 órát vesz igénybe.
Belső tér és kényelem
A Genesis modellek eddig is kiemelkedtek belső kialakításukkal, és az Electrified G80 sem kivétel. Az utastérben valódi fa díszbetétek, prémium bőrkárpitok és puha tapintású anyagok dominálnak. A Genesis luxuskoncepciója inkább klasszikus, mint modern, így elsősorban azoknak szól, akik a hagyományos prémiumautók hangulatát kedvelik.
A műszerfal középpontjában egy nagy érintőképernyő áll, amelyet egy forgótárcsás vezérlő egészít ki. A klímavezérléshez fizikai gombok is rendelkezésre állnak, ami sokkal felhasználóbarátabbá teszi a rendszert.
A vezetőülés komfortos, de a magas üléspozíció (az akkumulátor miatt) szokatlan egy szedánban. A hátsó lábtér elfogadható, de a csomagtér méretét jelentősen csökkenti az akkumulátor elhelyezése.
A hátsó utasok számára két képernyő áll rendelkezésre, amelyeken térképet, időjárás-előrejelzést és sporteredményeket lehet követni, valamint vezérelhetők a hátsó klímafunkciók. Azonban az Apple CarPlay és az Android Auto nem érhető el ezeken a kijelzőkön, és a beépített szórakoztató rendszer is korlátozott funkcionalitású.
Teljesítmény és vezethetőség
Az Electrified G80 kizárólag egyetlen, kétmotoros kivitelben érhető el. Az első és a hátsó tengelyen elhelyezett, egyenként 182,5 lóerős motorok összesen 365 lóerőt biztosítanak. Alapértelmezés szerint a hátsó motor hajt, az első pedig csak szükség esetén kapcsolódik be.
A gyorsulás figyelemre méltó: a 0-100 km/h sprintet 4,4 másodperc alatt teljesíti. Nagyobb sebességnél is dinamikus marad, 160 km/h fölé is könnyedén gyorsul.
A gázpedál reakciója azonban túlzottan érzékeny, különösen sport módban, ami miatt a gyorsítás kissé rángatózó lehet. Az “Eco” üzemmód finomabb teljesítményleadást biztosít, bár ilyenkor az első motor ki van kapcsolva, és a teljesítmény kissé korlátozott.
A regeneratív fékrendszer több fokozatban állítható, a teljesen szabad gurulástól az egypedálos vezetési módig. A fékpedál érzet jól kiegyensúlyozott, a nagyobb tömeg miatt pedig megerősített fékrendszert kapott.
Ajánlott 22 kW-os töltőink:
BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m | DLB | RED
5 készleten
329 900 Ft Bruttó (259 764 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m | DLB | RED
Utánrendelhető
349 900 Ft Bruttó (275 512 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
42 készleten
229 900 Ft Bruttó (181 024 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
15 készleten
269 900 Ft Bruttó (212 520 Ft + Áfa)Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)
29 készleten
259 900 Ft Bruttó (204 646 Ft + Áfa)⚡️GYIK✅
-
⚡️Milyen stratégiát követ a Genesis az európai piacon?⚡️
- A Genesis nem csupán teszteli az európai piacot, hanem komoly szándékkal próbálja meghódítani azt, amit az is mutat, hogy alig több mint egy év alatt öt új modellt dobott piacra.✅
-
⚡️Milyen platformra épül az Electrified G80?⚡️
- Az Electrified G80 a Genesis saját, eredetileg belső égésű motorokra tervezett platformjára épül, amelyet utólag alakítottak át elektromos hajtásra.✅
-
⚡️Milyen kompromisszumokat jelent az akkumulátor elhelyezése?⚡️
- Az akkumulátorcsomag jelentős helyet foglal el az utastérből és a csomagtérből, valamint a magasabb üléspozíció miatt a vezetési élmény is eltér a hagyományos szedánoktól.✅
-
⚡️Milyen töltési lehetőségeket kínál az Electrified G80?⚡️
- Az autó 800V-os elektromos rendszerrel rendelkezik, így ultragyors töltésre képes. Gyors töltőállomáson 10-80%-os töltés 22 perc alatt elérhető, míg egy 11 kW-os otthoni fali töltővel a teljes feltöltés kb. 7,5 órát vesz igénybe.✅
-
⚡️Milyen anyagokat használtak a karosszéria súlycsökkentése érdekében?⚡️
- Az Electrified G80 több alumíniumot használ a futóműtornyokban, a küszöbökben és a hátsó tűzfalban, míg az első ülések keresztmerevítője szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ezekkel az átalakításokkal 46 kg-mal csökkentették az önsúlyt.✅