Olvasási idő: 4 perc

Visszatért a Peugeot GTI – Az új peugeot e-208 GTI belép az elektromos sportautók világába

Legendás név, új korszakban

Remek hírek érkeztek a kis méretű, de annál izgalmasabb autók világából: öt év szünet után ismét feltűnik a Peugeot legendás GTI emblémája – ezúttal teljesen elektromos formában, az e-208 sportváltozatán, amelyet a 9X8 Hypercar fejlesztői csapata alakított át.

Külső, ami nem rejti a sportosságot

Az új e-208 GTI megjelenésében is méltó elődjéhez, a híres 205 GTI-hez. Új első spoilert, hangsúlyosabb hátsó szárnyat és sportos diffúzort kapott, utóbbiba LED-es ködlámpa került – egyértelmű utalás a Golf R-rajongók világára.

A stílusos részletekhez hozzátartoznak a feketített kerékjárati ívek, piros féknyergek, valamint a GTI mivoltát hirdető jelzések. A látványos metálvörös fényezés pedig már az alapfelszereltség része.

michelin pilot sport cup,pilot sport cup 2,208 gti

Masszív kiállás, új arányok

Mindez ráadásul egy eleve sportos alapra épül: a normál e-208 karakteres formái most 30 mm-rel alacsonyabbra került futóművet kaptak, miközben az első nyomtáv 56 mm-rel, a hátsó pedig 27 mm-rel szélesebb lett.

Történelem ihlette részletek

Külön említést érdemelnek a karakteres 18 colos (kb. 46 cm) „Hole” könnyűfém kerekek, melyek egyértelmű utalást hordoznak a negyven éve bemutatott 205 GTI-re. Ezek nemcsak látványosak, de a fékhűtésben is szerepet játszanak – ami már sejteti, hogy az autó nemcsak szép, hanem komoly műszaki tartalmat is rejt.

peugeot,280 lóerős,piros,elöl

Teljesítmény, ami mögött komoly technika áll

Az elektromos motor teljesítménye most 203 kW (276 lóerő) és 344 Nm nyomaték, így az autó 0–100 km/órás gyorsulása mindössze 5,7 másodperc, a végsebessége pedig 180 km/h. A fékeket is ehhez méretezték: elöl 355 mm-es tárcsák dolgoznak.

Az autóban mechanikus önzáró differenciálmű is helyet kapott, a tapadást pedig Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok biztosítják. A felfüggesztést módosították – új rugókkal, lengéscsillapítókkal és hidraulikus ütközőkkel. A kormányzást is újrakalibrálták, hogy még közvetlenebb visszajelzést adjon.

Jean-Marc Finot, a Stellantis Motorsport alelnöke szerint ezek a változások együtt eredményezik azt az „agilitást és vezetési élményt”, amelyet a GTI név mindig is képviselt.

208 gti,pilot sport cup 2,peugeot e 208,hot hatch,5,7 másodperces,részlegesen önzáró,peugeot,

Nagyobb hatótáv, gyorsabb töltés

A nagyobb, immár 54 kWh kapacitású akkumulátor (az előző 48,1 kWh-s helyett) javított hűtést kapott, és akár 350 km-es hatótávot is lehetővé tehet – persze ez attól is függ, mennyire sportosan használjuk. 100 kW-os gyorstöltővel 20–80% közötti töltés kb. 30 perc alatt elérhető.

A Peugeot e-208 GTi  egyfázisú, maximum 7,4 kW-os AC töltést támogat, amellyel egy teljes feltöltés körülbelül 4,5–5 óra alatt elérhető – például egy otthoni fali töltő segítségével. Sima háztartási aljzatról a töltési idő jóval hosszabb, akár 20–24 óra is lehet. A modell támogatja a töltési szint korlátozását (pl. 80%-ra), így hosszú távon is kímélhető az akkumulátor.

Nem tudod hogy mi alapján válaszd ki a neked megfelelő töltőt? Olvasd el az erről szóló cikkünket: Hogyan válassz elektromos autó töltőt?

Sportos belső tér digitális GTI-hangulattal

Az utastér sportos hangulatát piros díszvarrások, csíkos sportülések, Alcantara borítású kormánykerék és a műszerfal varrásai erősítik. A központi, 10 colos kijelző és a vezetői műszeregység grafikái is a GTI hangulathoz igazodnak, és egy „hanggenerátor” menüpont is helyet kapott – hasonlóan ahhoz, amit az Abarth 500e-ben is láthattunk.

280 lóerős,54 kwh,345 nm,,elektromos,elöl 56,piros,
peugeot e-208 gti,208 gti,peugeot

Mennyibe kerül majd?

A hivatalos árakat még nem jelentették be, de mivel az alap e-208 ára körülbelül 30 000 fontnál (kb. 14 millió forint) kezdődik, a GTI változat jó eséllyel közelíthet a 40 000 fontos (kb. 18,4 millió forint) lélektani határhoz. Ezért cserébe viszont egy valóban izgalmas és egyedi elektromos hot hatch kerülhet a garázsba.

Ajánlott 22 kW-os töltőink:

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

94 készleten

Original price was: 229 900 Ft.Current price is: 219 900 Ft. Bruttó (173 150 Ft + Áfa)

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

62 készleten

Original price was: 269 900 Ft.Current price is: 242 910 Ft. Bruttó (191 268 Ft + Áfa)

Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)

62 készleten

Original price was: 259 900 Ft.Current price is: 233 910 Ft. Bruttó (184 181 Ft + Áfa)

Ha kérdése van, töltse ki az űrlapot és kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!

⚡️GYIK

⚡️Milyen új modellel tért vissza a Peugeot GTI?⚡️


Az új Peugeot e-208 GTI-vel, amely teljesen elektromos meghajtású.

⚡️Melyik csapat dolgozott az e-208 GTI fejlesztésén?⚡️


A 9X8 Hypercar fejlesztői csapata.

⚡️Miben hasonlít az új e-208 GTI a legendás 205 GTI-hez?⚡️


Megjelenésében és sportos dizájnjegyeiben, például a spoilerekben, hátsó szárnyban és a GTI-emblémákban.

⚡️Milyen látványos külső elemek jellemzik az e-208 GTI-t?⚡️


Feketített kerékjárati ívek, piros féknyergek, metálvörös fényezés és sportos diffúzor LED-es ködlámpával.

⚡️Milyen változások történtek a futóműnél?⚡️


Az autó 30 mm-rel alacsonyabb lett, az első nyomtáv 56 mm-rel, a hátsó pedig 27 mm-rel szélesebb.

⚡️Mire utalnak a 18 colos „Hole” könnyűfém keréktárcsák?⚡️


A 205 GTI-re, mivel annak stílusát idézik.

⚡️Mekkora teljesítményt nyújt az elektromos motor?⚡️


203 kW (276 lóerő) és 344 Nm nyomaték.

⚡️Mennyi idő alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az e-208 GTI?⚡️


5,7 másodperc alatt.

⚡️Milyen gumiabroncsokat használ a modell?⚡️


Michelin Pilot Sport Cup 2 sportabroncsokat.

⚡️Milyen típusú differenciálművet kapott az autó?⚡️


Mechanikus önzáró differenciálművet.

⚡️Mekkora az e-208 GTI akkumulátorának kapacitása?⚡️


54 kWh, az előző 48,1 kWh-s helyett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük