Olvasási idő: 4 perc

Nissan Ariya – amikor a japán minimalizmus találkozik az elektromos jövővel

Amióta csak elkezdtek terjedni az elektromos autók, a Nissan neve szinte egybeforrt a Leaf-fel. De most végre itt van valami új, ami túlmutat az első EV-ikonon: a Nissan Ariya. Egy teljesen elektromos crossover, ami nem csak technikailag lépett szintet, hanem dizájnban is mer nagyot álmodni.

nissan ariya,tökéletesen,alkatrész,vezetéstámogató,összes,modellt,azonnal,funkció,hosszú,bruttó,mekkora,ajtók,
nissan ariya,üzemanyag,tökéletesen,információ,külön,kwh

Letisztult külső, futurisztikus belső

Az Ariya nem akar mindenáron feltűnni – épp ez benne a trükk. A formavilág tiszta és rendezett, mintha egy japán kalligráfiából született volna. Nincsenek harsány élek, csak egy finoman körbefutó vonal, ami összeköti az orrát a hátuljával. A LED-es fényszórók vékonyak, a hátsó lámpacsík pedig stílusos, modern megjelenést ad az autónak.

Belül talán még izgalmasabb. Nincs zsúfoltság, nincs gombtenger. A fabetéten átlátszó kezelőszervek olyan hatást keltenek, mintha egy koncepcióautóba ülnél be – de ez itt a valóság. A minimalizmus nem rideg, hanem meglepően otthonos.

km h,evolve,akár 500 km,wltp hatótáv,100 km,feltüntetett árak,kwh,30 perc,autó,160 kw,rendszer,két,kwh,érvényes,gyorstöltés,akkumulátorok,

Hatótáv, teljesítmény, variációk

Az Ariya többféle változatban is elérhető. A belépőmodell elsőkerék-meghajtású, 63 kWh-s akkumulátorral és 214 lóerővel. Ha nagyobb hatótávra vágysz, ott a 87 kWh-s változat, ami már 239 lóerőt kínál. És igen, van összkerekes kivitel is, e-4ORCE néven futó nyomatékvezérléssel és 302 lóerővel – ami már bőven elég egy sportosabb vezetéshez is.

A hatótáv a kisebb akkus verziónál kb. 400 km (WLTP szerint), míg a nagyobb elérheti az 530 km-t. Az összkerék-meghajtású változatoknál ez valamivel kevesebb, de még így is bőven a napi igények felett teljesít.

nissan ariya,további,adatok,jármű,azonos,hozzá,akciós,teszt,egyedi,következő,biztonság,megfelelően,kék,nélküli,kwh

És akkor jött a Nismo…

Igen, a Nismo név tényleg megjelent az Ariya palettáján. 429 lóerő, sportosabb külső, látványos légterelők, 20 colos felnik, és egy kis Skyline GT-R-hangulat a „Stealth Grey” fényezéssel. Bár nem vetekszik a Hyundai Ioniq 5 N vagy a Kia EV6 GT szintjével, sokkal inkább az élvezetes, de nem túl kemény sportosságot célozza.

Töltés

Az Ariya nemcsak menni tud, hanem tölteni is meglepően jól. A váltakozó áramú (AC) töltést tekintve az alapmodellek 7,4 vagy 11 kW-os teljesítményt támogatnak, ami egy éjszakai töltéssel bőven elegendő lehet. A magasabb felszereltségű változatok már 22 kW-os AC töltést is tudnak, ami jelentősen lerövidíti a töltési időt – akár 5–6 órára is lecsökkentve a teljes feltöltést.

Gyorsabb töltésre persze a villámtöltők (DC) a megoldás. Az Ariya CCS csatlakozót használ, és akár 130 kW-os DC töltési teljesítményre is képes, így ideális körülmények között 30–40 perc alatt akár 80%-ra is feltölthető az akkumulátor. Ez főleg hosszabb utaknál jön jól – megállsz kávézni, és közben az autó már majdnem tele is van.

Vezetési élmény – csendes magabiztosság

A Nissan célja nem a versenypályák meghódítása volt. Inkább az, hogy egy kényelmes, mégis dinamikusan vezethető villanyautót kínáljon. Az Ariya jól fekszik az úton, magabiztosan kanyarodik, főleg az e-4ORCE rendszerrel. A rugózás alapvetően kényelmes, bár a Nismo változat már inkább a keményebb oldalon áll.

Megéri? Kinek ajánlott?

Ha eddig is szimpatizáltál a Nissan EV-k világával, és szeretnél továbblépni a Leaf után, az Ariya logikus (és izgalmas) választás. Kifejezetten jól felszerelt: minden modellben alap a hőszivattyú, fűtött ülés és kormány – ezek olyan kényelmi extrák, amelyek nélkül nem is tudod, mennyire hiányoznak, míg nem próbálod ki őket.

Az Ariya nem feltétlenül olcsó – főleg a nagyobb akkumulátorral vagy a Nismo verzióban –, viszont a minősége és felszereltsége alapján simán odaállhat a prémium riválisok mellé. Audi Q4 e-tron, Mercedes EQA? Az Ariya bármelyikkel felveszi a versenyt.

Összegzés

Az elektromos crossoverek mezőnye egyre telítettebb, így végső soron sokszor a forma, a hangulat és a részletek döntenek. Az Ariya azoknak szól, akik értékelik a visszafogott eleganciát, a megbízható technológiát, és nem szeretnének mindennap egy űrhajót vezetni – de azért mégis valami különlegesre vágynak.

Ajánlott 22 kW-os töltőink:

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

94 készleten

Original price was: 229 900 Ft.Current price is: 219 900 Ft. Bruttó (173 150 Ft + Áfa)

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

62 készleten

Original price was: 269 900 Ft.Current price is: 242 910 Ft. Bruttó (191 268 Ft + Áfa)

Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)

62 készleten

Original price was: 259 900 Ft.Current price is: 233 910 Ft. Bruttó (184 181 Ft + Áfa)

⚡️GYIK

⚡️1. Mi az a Nissan Ariya?⚡️
A Nissan Ariya egy teljesen elektromos crossover, amely a Nissan új, modern elektromos autója, sportosabb vezetési élménnyel és letisztult, japán dizájnnal.

⚡️2. Miben különbözik az Ariya a Nissan Leaf-től?⚡️
Az Ariya egy új, dedikált elektromos platformra épül, folyadékhűtéses akkumulátorral rendelkezik a gyorsabb töltés érdekében, és az akkumulátor teljesítményét jobban kihasználó CCS gyorstöltő csatlakozóval van felszerelve.

⚡️3. Milyen méretű az Ariya, és milyen autókkal hasonlítható össze?⚡️
Az Ariya méreteiben a Tesla Model Y-hoz, a Volkswagen ID.4-hez, a Kia EV6-hoz vagy a Hyundai Ioniq 5-höz hasonlítható, de valamivel keskenyebb, így jól használható szűkebb utakon is.

⚡️4. Milyen motor- és akkumulátorváltozatok érhetők el?⚡️
Van belépő szintű, elsőkerék-hajtású modell 214 lóerővel és 63 kWh-s akkumulátorral, egy nagyobb, 239 lóerős változat 87 kWh-s akkumulátorral, valamint egy összkerék-meghajtású változat 302 lóerővel, ami e-4ORCE nyomatékvektorozó rendszerrel rendelkezik.

⚡️5. Mennyi az Ariya hatótávja?⚡️
Az elsőkerék-meghajtású, kisebb akkumulátorral kb. 251 mérföld (kb. 400 km), a nagyobb akkumulátorral 330 mérföld (kb. 530 km) a WLTP szabvány szerint. Az összkerék-meghajtású változat hatótávja valamivel alacsonyabb.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük