Olvasási idő: 3 perc

Négy szuperagy irányítja a jövő BMW-it – Bemutatkozik a Neue Klasse digitális idegrendszere

A BMW új szintre emeli az autóipari digitalizációt a Neue Klasse sorozattal, amely nemcsak a formavilágot és a hajtásláncokat újítja meg, hanem az autó „agyát” is teljesen átalakítja. A német prémiumgyártó egy digitális idegrendszert fejlesztett ki, amely minden járműszegmenshez és hajtáslánc-változathoz alkalmazható – a jövő BMW-it pedig négy, úgynevezett „szuperagy” irányítja majd.

neue klasse,neue klasse modellgeneráció,bmw group,tisztán elektromos meghajtású,hússzor gyorsabb számítási teljesítményre,frank weber a bmw,készen áll a jövő,

Mi az a „Bmw szuperagy technológia”?

A rendszer alapja négy nagy teljesítményű számítógép, amelyek egyenként egy-egy kulcsfunkciót felügyelnek: az infotainment rendszert, az önvezető technológiát, a járműdinamikát, valamint az utastéri kényelmi funkciókat. Ezek együttműködve képezik a jármű központi „agyközpontját”, amely akár húszszor nagyobb számítási teljesítményre képes, mint a ma elérhető rendszerek.

neue klasse,neue klasse modellgeneráció,bmw group,tisztán elektromos meghajtású,hússzor gyorsabb számítási teljesítményre,bmw vision,
30 százalékkal,vezetési élményt,felelős tagja,technológia,első,debrecenben,korábbinál,automatizált,kerül,házon,funkciók,vezető,például,

Zónákban gondolkodnak – új kábelezési architektúra

A BMW különös figyelmet fordított a rendszer „idegpályáira” is: a kábelezést teljesen újragondolta egy úgynevezett „zónás kábelköteg-architektúrával”. A járművet négy részre – orr, közép, hátul és tető – osztották, és minden zóna saját, különálló vezetékrendszert kapott. Ennek köszönhetően a kábelek rövidebbek és könnyebbek lettek, összesen 600 méternyi vezetéket sikerült megtakarítani, ami 30 százalékos súlycsökkentést eredményez a kábelrendszerben.

neue klasse,neue klasse modellgeneráció,bmw group,bmw group debreceni gyárában,bmw ag igazgatótanácsának,

Digitális biztosítékok és energiahatékonyság

A hagyományos biztosítékokat is lecserélték: 150 fizikai biztosíték helyett digitális, úgynevezett „okos e-biztosítékokat” alkalmaznak, amelyek képesek aktívan szabályozni az energiaelosztást. Az új megoldás nemcsak modernebb, de a BMW szerint 20 százalékkal hatékonyabb energiafelhasználást is eredményez.

Szoftveralapú jármű – a jövő autója

A jármű működésének nagy részét szoftver vezérli, amely folyamatosan frissíthető over-the-air (OTA) frissítésekkel. A gyártó kiemelten kezeli a kiberbiztonságot és az ügyfélre szabott mesterséges intelligencia alkalmazását is. A számok pedig önmagukért beszélnek: a BMW új generációs járművei 1 000 szoftvermodulból, 20 GB-nyi szoftverből és 500 millió sornyi kódból állnak össze. A fejlesztési folyamatban 10 000 fejlesztő vesz részt, és csúcsidőszakban napi 200 000 szoftververzió készül.

lehetővé teszi,600 méterrel kevesebb,szuperagy több mint hússzor,bmw x,képes mint az aktuális,veszi kezdetét,jövő olyan szoftver,,szoftver és funkciófrissítéseire,tette hozzá,

A jövő tehát nemcsak elektromos, hanem szoftveralapú is. A Neue Klasse modellek bemutatásával a BMW egy új korszakot nyit, ahol az autó nem csupán közlekedési eszköz, hanem egy intelligens, önálló gondolkodásra képes társ lesz az utakon.

Ajánlott 22 kW-os töltőink:

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

21 készleten

Original price was: 229 900 Ft.Current price is: 199 900 Ft. Bruttó (157 402 Ft + Áfa)

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

15 készleten

Original price was: 269 900 Ft.Current price is: 242 910 Ft. Bruttó (191 268 Ft + Áfa)

Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)

25 készleten

Original price was: 259 900 Ft.Current price is: 233 910 Ft. Bruttó (184 181 Ft + Áfa)

⚡️GYIK

⚡️Mi az a „digitális idegrendszer”, amit a BMW fejlesztett?⚡️

A BMW egy új központi számítógépes rendszert hozott létre, amely minden hajtáslánc- és járműtípushoz alkalmazható. Ez a digitális idegrendszer négy nagy teljesítményű számítógépen alapul, amelyek külön-külön felelnek az infotainmentért, az önvezetésért, a járműdinamikáért és az utastéri kényelemért.

⚡️Mit jelent a „szuperagy” a Neue Klasse modellek esetében?⚡️

A „szuperagy” a BMW megnevezése azokra a nagy teljesítményű számítógépekre, amelyek az autó legfontosabb rendszereit irányítják. Ezek a jelenleg elérhető technológiákhoz képest akár húszszoros teljesítménnyel rendelkeznek.

⚡️Milyen előnyöket kínál a zónás kábelezési rendszer?⚡️

A zónás kábelezéssel a jármű különböző részeibe – orr, közép, hátul, tető – külön vezetékkötegeket terveztek. Ezáltal a vezetékek rövidebbek és könnyebbek lettek, ami 600 méternyi megtakarítást és a kábelrendszer tömegének 30 százalékos csökkenését eredményezi.

⚡️Miben különböznek az okos e-biztosítékok a hagyományos biztosítékoktól?⚡️

Az okos e-biztosítékok digitális vezérlésűek, és képesek szabályozni az energiaelosztást. A BMW szerint ezek használata 20 százalékos energiahatékonyság-növekedést eredményez a hagyományos biztosítékokhoz képest.

⚡️Miért fontos az OTA frissítés és a szoftveres működés az új BMW modellekben?⚡️

Az over-the-air (OTA) frissítések lehetővé teszik, hogy a járművek szoftvere folyamatosan naprakész maradjon anélkül, hogy szervizbe kellene vinni az autót. Ez része a BMW szoftveralapú járműkoncepciójának, ahol a kiberbiztonság, a mesterséges intelligencia és a modularitás is központi szerepet kap.

⚡️Milyen méretű és összetettségű szoftver működteti az új BMW-ket?⚡️

A BMW új generációs járműveiben 1 000 szoftvermodul, 20 GB-nyi szoftver és 500 millió sor kód dolgozik. A fejlesztésben 10 000 programozó vesz részt, és csúcsidőszakban naponta 200 000 szoftververzió készül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük