Négy szuperagy irányítja a jövő BMW-it – Bemutatkozik a Neue Klasse digitális idegrendszere
A BMW új szintre emeli az autóipari digitalizációt a Neue Klasse sorozattal, amely nemcsak a formavilágot és a hajtásláncokat újítja meg, hanem az autó „agyát” is teljesen átalakítja. A német prémiumgyártó egy digitális idegrendszert fejlesztett ki, amely minden járműszegmenshez és hajtáslánc-változathoz alkalmazható – a jövő BMW-it pedig négy, úgynevezett „szuperagy” irányítja majd.
Mi az a „Bmw szuperagy technológia”?
A rendszer alapja négy nagy teljesítményű számítógép, amelyek egyenként egy-egy kulcsfunkciót felügyelnek: az infotainment rendszert, az önvezető technológiát, a járműdinamikát, valamint az utastéri kényelmi funkciókat. Ezek együttműködve képezik a jármű központi „agyközpontját”, amely akár húszszor nagyobb számítási teljesítményre képes, mint a ma elérhető rendszerek.
Zónákban gondolkodnak – új kábelezési architektúra
A BMW különös figyelmet fordított a rendszer „idegpályáira” is: a kábelezést teljesen újragondolta egy úgynevezett „zónás kábelköteg-architektúrával”. A járművet négy részre – orr, közép, hátul és tető – osztották, és minden zóna saját, különálló vezetékrendszert kapott. Ennek köszönhetően a kábelek rövidebbek és könnyebbek lettek, összesen 600 méternyi vezetéket sikerült megtakarítani, ami 30 százalékos súlycsökkentést eredményez a kábelrendszerben.
Digitális biztosítékok és energiahatékonyság
A hagyományos biztosítékokat is lecserélték: 150 fizikai biztosíték helyett digitális, úgynevezett „okos e-biztosítékokat” alkalmaznak, amelyek képesek aktívan szabályozni az energiaelosztást. Az új megoldás nemcsak modernebb, de a BMW szerint 20 százalékkal hatékonyabb energiafelhasználást is eredményez.
Szoftveralapú jármű – a jövő autója
A jármű működésének nagy részét szoftver vezérli, amely folyamatosan frissíthető over-the-air (OTA) frissítésekkel. A gyártó kiemelten kezeli a kiberbiztonságot és az ügyfélre szabott mesterséges intelligencia alkalmazását is. A számok pedig önmagukért beszélnek: a BMW új generációs járművei 1 000 szoftvermodulból, 20 GB-nyi szoftverből és 500 millió sornyi kódból állnak össze. A fejlesztési folyamatban 10 000 fejlesztő vesz részt, és csúcsidőszakban napi 200 000 szoftververzió készül.
A jövő tehát nemcsak elektromos, hanem szoftveralapú is. A Neue Klasse modellek bemutatásával a BMW egy új korszakot nyit, ahol az autó nem csupán közlekedési eszköz, hanem egy intelligens, önálló gondolkodásra képes társ lesz az utakon.
Ajánlott 22 kW-os töltőink:
BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m | DLB | RED
Utánrendelhető
329 900 Ft Bruttó (259 764 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m | DLB | RED
Utánrendelhető
349 900 Ft Bruttó (275 512 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
21 készleten
Original price was: 229 900 Ft.199 900 FtCurrent price is: 199 900 Ft. Bruttó (157 402 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
15 készleten
Original price was: 269 900 Ft.242 910 FtCurrent price is: 242 910 Ft. Bruttó (191 268 Ft + Áfa)Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)
25 készleten
Original price was: 259 900 Ft.233 910 FtCurrent price is: 233 910 Ft. Bruttó (184 181 Ft + Áfa)⚡️GYIK✅
⚡️Mi az a „digitális idegrendszer”, amit a BMW fejlesztett?⚡️
A BMW egy új központi számítógépes rendszert hozott létre, amely minden hajtáslánc- és járműtípushoz alkalmazható. Ez a digitális idegrendszer négy nagy teljesítményű számítógépen alapul, amelyek külön-külön felelnek az infotainmentért, az önvezetésért, a járműdinamikáért és az utastéri kényelemért.✅
⚡️Mit jelent a „szuperagy” a Neue Klasse modellek esetében?⚡️
A „szuperagy” a BMW megnevezése azokra a nagy teljesítményű számítógépekre, amelyek az autó legfontosabb rendszereit irányítják. Ezek a jelenleg elérhető technológiákhoz képest akár húszszoros teljesítménnyel rendelkeznek.✅
⚡️Milyen előnyöket kínál a zónás kábelezési rendszer?⚡️
A zónás kábelezéssel a jármű különböző részeibe – orr, közép, hátul, tető – külön vezetékkötegeket terveztek. Ezáltal a vezetékek rövidebbek és könnyebbek lettek, ami 600 méternyi megtakarítást és a kábelrendszer tömegének 30 százalékos csökkenését eredményezi.✅
⚡️Miben különböznek az okos e-biztosítékok a hagyományos biztosítékoktól?⚡️
Az okos e-biztosítékok digitális vezérlésűek, és képesek szabályozni az energiaelosztást. A BMW szerint ezek használata 20 százalékos energiahatékonyság-növekedést eredményez a hagyományos biztosítékokhoz képest.✅
⚡️Miért fontos az OTA frissítés és a szoftveres működés az új BMW modellekben?⚡️
Az over-the-air (OTA) frissítések lehetővé teszik, hogy a járművek szoftvere folyamatosan naprakész maradjon anélkül, hogy szervizbe kellene vinni az autót. Ez része a BMW szoftveralapú járműkoncepciójának, ahol a kiberbiztonság, a mesterséges intelligencia és a modularitás is központi szerepet kap.✅
⚡️Milyen méretű és összetettségű szoftver működteti az új BMW-ket?⚡️
A BMW új generációs járműveiben 1 000 szoftvermodul, 20 GB-nyi szoftver és 500 millió sor kód dolgozik. A fejlesztésben 10 000 programozó vesz részt, és csúcsidőszakban naponta 200 000 szoftververzió készül.✅