Olvasási idő: 2 perc

Mazda elektromos MX-5 fejlesztésén dolgozhat

Új szabadalom egy könnyű, sportos EV koncepciójára

A Mazda egy újonnan benyújtott „Elektromos jármű” szabadalom alapján egy teljesen elektromos MX-5 kifejlesztését tervezi. A dokumentum szerint az akkumulátorokat a formázott padló alagút részébe, valamint a hátsó ülések és az utasoldal alá helyeznék el, hogy az autó tömegeloszlása egyenletes maradjon.

A vezetési élmény megőrzése az elektromosítás mellett

A szabadalom kiemeli, hogy a jármű kinetikai teljesítményének javítása érdekében csökkenteni kell a tehetetlenségi nyomatékot. Ez azt a célt szolgálja, hogy az elektromos MX-5 kezelhetősége a belső égésű motorral szerelt változatokéhoz hasonló legyen. Az elektromos járművek tömegének elosztása kulcsfontosságú a kanyarodási képességek optimalizálásához.

autó,kompakt,teljesítmény,modell,motor,világ,kerül,következő,nehéz,egyelőre,egyértelműen,villanymotor,

Rugalmas akkumulátor-elrendezés a tömeg optimalizálására

A Mazda jelenleg két teljesen elektromos modellje az MX-30 és egy 2027-re tervezett új típus. Az MX-5 esetében a vállalat óvatos az elektromos meghajtás bevezetésével, mivel a nagyobb akkumulátortömeg hátrányosan befolyásolhatja a jármű mozgékonyságát.

A szabadalom szerint az akkumulátorok száma és elhelyezése rugalmasan alakítható: több akkumulátoregységet helyeznének el különböző pontokon a szükséges kapacitás növelése érdekében. Egy manuálisan állítható csúszómechanizmus is szerepel a terveken, amely az utasoldali akkumulátorcsomag helyzetét a vezető üléshelyzetéhez igazítaná. Az akkumulátorok párnázása az utasok kényelmét szolgálná.

autó,kompakt,teljesítmény,nehéz,tűnik,esetben,egyelőre,2025,

Változó hajtáslánc és akkumulátortípusok

A dokumentum alapján a jármű első- vagy hátsókerék-hajtású is lehet, és az akkumulátortípusok az elhelyezéstől függően változhatnak, a jármű specifikus igényeihez igazodva.

mazda mx-5 elektromos,mazda mx 5,mazda mx,mazda,mx 30,autó,2025

A Mazda stratégiája: belső égés és elektromos hajtás párhuzamos fejlesztése

2024-ben a Mazda megállapodást kötött a Subaruval és a Toyotával a belső égésű motorok fejlesztésének folytatásáról. Eddig elsősorban egy forgódugattyús hatótávnövelő megoldás fejlesztése került előtérbe, de a mostani szabadalom egy teljesen elektromos megközelítés irányába is nyitást jelez.

Ajánlott 22 kW-os töltőink:

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

112 készleten

Original price was: 229 900 Ft.Current price is: 219 900 Ft. Bruttó (173 150 Ft + Áfa)

BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m

90 készleten

Original price was: 269 900 Ft.Current price is: 242 910 Ft. Bruttó (191 268 Ft + Áfa)

Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)

79 készleten

Original price was: 259 900 Ft.Current price is: 233 910 Ft. Bruttó (184 181 Ft + Áfa)

⚡️GYIK

⚡️1. Milyen jármű fejlesztését tervezi a Mazda az új szabadalom alapján?⚡️

A Mazda egy teljesen elektromos MX-5 típusú sportautó fejlesztését tervezi az új „Elektromos jármű” szabadalom alapján.

⚡️2. Hogyan helyeznék el az akkumulátorokat a tervezett elektromos MX-5-ben?⚡️

Az akkumulátorokat a padló alagút részébe, valamint a hátsó ülések és az utasoldal alatt helyeznék el a tömegeloszlás kiegyensúlyozása érdekében.

⚡️3. Miért fontos a tehetetlenségi nyomaték csökkentése az elektromos MX-5 esetében?⚡️

A tehetetlenségi nyomaték csökkentése javítja a jármű kinetikai teljesítményét, így az elektromos MX-5 vezetési élménye hasonló lehet a belső égésű motorral szerelt változatokéhoz.

⚡️4. Milyen megoldásokat tervez a Mazda a kényelem és az akkumulátor-elrendezés optimalizálására?⚡️

A szabadalom manuálisan állítható csúszómechanizmust is említ, amely lehetővé teszi az utasoldali akkumulátorcsomag elmozdítását a sofőr üléshelyzetéhez igazodva, továbbá párnázást terveznek az utasoldali akkumulátorokhoz a kényelem érdekében.

⚡️5. Milyen hajtásláncot kaphat a tervezett elektromos MX-5?⚡️

A szabadalom szerint az elektromos MX-5 első- vagy hátsókerék-hajtású is lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük