A Kia egy unalmas régi gazdaságos autójából egy menő kis elektromos autó készült
Ez a különleges Kia Pride továbbra is ötfokozatú kézi sebességváltóval és hagyományos kuplungpedállal van felszerelve.
A Kia Pride története: egy alig ismert kisautó az 1990-es évekből
Valószínűleg nem sokan hallottak a Kia Pride-ról. Ez egy átjelvényezett Ford Festiva kisautó volt, amelyet az 1990-es években forgalmaztak, kis benzines motorral, de megbízhatóan tette a dolgát. És éppen egy ilyen szerény Pride-ot választott a Kia, hogy a 21. századba átültetve megünnepelje 80. évfordulóját.
Az elektromos jövő: az egyetlen elektromos Kia Pride
Íme, a világ egyetlen teljesen elektromos Kia Pride-ja. Ez egy aranyos, kétajtós nosztalgikus autó, amely komoly teljesítményt nyújt az angliai Electrogenic átalakítási specialista által beszerelt elektromos meghajtásnak köszönhetően. A régi 1,3 literes benzines motor helyére egy elektromos motor és két akkumulátorcsomag került.
A nosztalgia megtartása: az eredeti váltó és kuplung
Az autó régi jellege azonban nem tűnt el teljesen, hiszen az ötfokozatú sebességváltó megmaradt. Az elektromos motor egy új, teljesítményorientált kuplungkészleten keresztül kapcsolódik, amely képes kezelni az elektromos meghajtás nagyobb nyomatékát. Ami a teljesítményt illeti, a régi Pride benzinmotorja mindössze 60 lóerőt és 87 Nm nyomatékot biztosított, míg az új elektromos rendszer akár 107 lóerőre és 235 Nm nyomatékra is képes.
Klasszikus vezetési élmény modern technológiával
Ha inkább a klasszikus vezetési élményt részesíted előnyben, erre is van lehetőség. Az Electrogenic háromféle vezetési módot alakított ki az elektromos Pride számára: Eco, Sport és Auto. Eco módban a teljesítmény és nyomaték megegyezik az eredeti benzinmotoréval, míg Sport módban a teljes erő az első kerekekre jut. Ezek a módok minimális fékenergia-visszanyeréssel működnek, míg Auto módban 80 lóerő és 177 Nm nyomaték érhető el, nagyobb fékenergia-visszanyeréssel.
Töltés és hatótáv: mit tud az elektromos Pride?
A konvertált Pride valós hatótávolságáról még nem érkezett hivatalos adat, de a Kia közölte, hogy az autó akkumulátorainak összkapacitása 20 kilowattóra, amelyek egyenletesen oszlanak meg elöl és hátul, a jobb súlyelosztás érdekében. Az autó töltése egy Type 2 csatlakozón keresztül lehetséges, amely a korábbi üzemanyagtartály helyén található. A fedélzeti 3,3 kilowattos töltő segítségével az autó körülbelül hat óra alatt tölthető fel 1%-ról 100%-ra. Gyors DC töltés nem áll rendelkezésre.
Ajánlott 22 kW-os töltőink:
BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
Utánrendelhető
229.900 Ft Bruttó (181.024 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
Beszállítás alatt
269.900 Ft Bruttó (212.520 Ft + Áfa)Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)
Utánrendelhető
259.900 Ft Bruttó (204.646 Ft + Áfa)Korhű belső tér modern csavarokkal
A Kia Heritage flottájából származó klasszikus Pride: teljesen visszafordítható átalakítás
A Kia új rekordot döntött az elektromos járművek globális értékesítésében 2024 második negyedévében
A Kia globális elektromos jármű eladásai rekordot döntöttek 2024 második negyedévében, miközben a lendület továbbra is erős marad az EV3 modell bemutatása előtt. A Kia jelentése szerint júniusban a vállalat globális járműeladásai közel 4%-kal csökkentek az előző évhez képest, 267 536 darabra, így az év első felében 1,4%-os visszaeséssel 1,55 millió járművet értékesítettek. Ezzel együtt a Kia továbbra is jól teljesít az elektromos járművek piacán.
A vállalat adatai alapján a teljesen elektromos autóik kiskereskedelmi eladásai júniusban 17 603 darabot értek el, ami a márka teljes eladásainak 7%-át jelenti. Ez 49%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest (az adatok becslésen alapulnak, mivel a 2023-as összes adat még nem áll rendelkezésre). A kiskereskedelmi eladások között szerepelnek az EV5, EV6, EV9, Niro EV, Niro Plus EV, Soul EV, valamint a kizárólag Koreában kapható Ray EV és Bingo EV modellek. A Kia megerősítette, hogy az új EV3 modell 2024 második felében történő bevezetésével tovább növeli az elektromos járművek iránti keresletet.
A nagykereskedelmi szállítások, amelyek szorosan összefüggnek a gyártási adatokkal, mindössze 6 000 darabot tettek ki a Kia E-GMP alapú modelljeiből, ami 43%-os visszaesés az előző évhez képest. Ez magában foglalja az EV3 (kezdeti gyártás), az EV6 és EV9 modellek dél-koreai gyártását, valamint az EV5 modell kínai gyártását. Feltételezhető, hogy ez az E-GMP platform lassulása – amely 2022 közepe óta a legalacsonyabb szinten van – csak átmeneti jellegű.
Mode 3 (utcai) gyorstöltákábel
A Mode 3 töltőket hívják a köznyelvben „gyors” vagy “villám” töltőknek is. A köztéri, nyilvános töltő állomások többsége is Mode 3-as „gyorstöltő”.
A Mode 3 gyorstöltőkábel egy csatlakozókábel a töltőállomás és az elektromos autó között. Európában Type 2 típusú töltőfej a szabvány. Az elektromos autó oldali csatlakozó típus lehet:
- Type 1 (főleg a 2015 előtt gyártott vagy amerikai import elektromos autóknál jellemző)
- Type 2 (IEC 62196 szabvány szerinti)
A töltőállomásokat az európai szabványnak megfelelő Type 2-es csatlakozóaljzattal látják el. Tehát az elektromos autójának feltöltéséhez
- vagy egy Mode 3-as Type 2 töltőkábel, ami Type 2 (autó oldali)-Type 2 (töltő oldali) (pl. Renault ZOE-hoz),
- vagy egy Mode 3-as Type 1 töltőkábel (autó oldali) – Type 2 (töltő oldali) (pl. Fiat 500e USA modell) töltőkábelre van szüksége.
GYIK
Olvasási idő: 5 perc
1. Miért választotta a Kia a Pride modellt 80. évfordulója megünneplésére?
A Kia Pride volt az első modell, amelyet a Kia az Egyesült Királyságba importált, így szimbolikus jelentőséggel bír a vállalat történetében. Ezért döntött úgy a Kia, hogy ezt a modellt modernizálja és újra életre kelti az évforduló alkalmából.
2. Mi teszi különlegessé az elektromos Kia Pride-ot?
Ez az autó a világ egyetlen teljesen elektromos Kia Pride modellje, amelyet az angliai Electrogenic átalakító specialista fejlesztett ki. Az átalakított Pride elektromos motorral és két akkumulátorcsomaggal működik, miközben megőrizte az eredeti ötfokozatú sebességváltót és a kuplungpedált, hogy klasszikus vezetési élményt nyújtson.
3. Milyen teljesítményre képes az elektromos Kia Pride?
Az elektromos Kia Pride akár 107 lóerő és 235 Nm nyomaték teljesítményre képes, szemben az eredeti benzinmotor mindössze 60 lóerejével és 87 Nm nyomatékával. Az autó három vezetési móddal rendelkezik: Eco, Sport és Auto, amelyek különböző teljesítményt nyújtanak.
4. Mekkora a hatótávolsága az elektromos Kia Pride-nak?
Bár pontos hatótávolságra vonatkozó hivatalos adatok még nem állnak rendelkezésre, a Pride 20 kWh kapacitású akkumulátorokkal van felszerelve. Az autó töltése Type 2 csatlakozón keresztül történik, és egy fedélzeti 3,3 kW-os töltő segítségével 6 óra alatt teljesen feltölthető.
5. Milyen belső kialakítással rendelkezik az elektromos Kia Pride?
Az autó belseje megőrizte eredeti dizájnját, szürke szövet kárpitozással és limezöld szegéllyel az üléseken. A műszerek is eredetiek, de az üzemanyagszint-mérőt átalakították, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjét mutassa. Külsőleg gyöngyházfehér fényezést kapott, amely megegyezik a modern Kia EV modellek színével.
6. Lehet-e az elektromos Kia Pride-ot megvásárolni?
Sajnos nem, ez az autó egyedi darab, amely a Kia Heritage flottájához tartozik, és nem kerül eladásra. Az átalakítás azonban teljesen visszafordítható, így az autó eredeti állapotába bármikor visszaalakítható.