A Donut Lab új, 845 lóerős kerékbe épített elektromos motorja: A jövő technológiája
Különböző alkalmazások, változó teljesítmény: Az új motor kamionokhoz, motorkerékpárokhoz és autókhoz is elérhető
Az elektromos járműtechnológiákkal foglalkozó cég, állítása szerint a világ legerősebb kerékbe épített motorját hozta létre. A teljesítmény különböző verziókban érhető el, a jármű típusától függően, legyen az kamion, motorkerékpár vagy személyautó. Az autós változatban a motor 845 lóerőt és 4 300 Nm nyomatékot biztosít – bár az utóbbi adatot fenntartásokkal kezelhetjük, mivel ez a rotorra vonatkozik, nem pedig a motor valós kimenetére.

A Koenigsegg Gemera és más versenytársak összehasonlítása
Összehasonlításképpen: a Koenigsegg Gemera egyik elektromotorja 811 lóerőt és 1 250 Nm-t tud, de a Donut motor kisebb tömege és nagyobb teljesítménye jobb teljesítmény-tömeg arányt eredményez. Mindezt úgy, hogy a motor súlya megegyezik a Gemera hibrid rendszerének részeként használt motor súlyával.

A nem rugózott tömeg kihívása és megoldása

A kerékbe épített motorok egyik kihívása a nem rugózott tömeg, ami jelentősen befolyásolja a jármű viselkedését. A gyártó azonban úgy véli, hogy az általuk elért nyomaték- és teljesítménysűrűség miatt a motor súlya gyakorlatilag elhanyagolhatóvá válik. Mark Lehtimaki, a cég vezérigazgatója szerint az eddigi problémák éppen a nem megfelelő súly- és teljesítményarányból adódtak, de mostanra sikerült ezt kiküszöbölni.
Költségmegtakarítás és gyártási előnyök: A Donut motorok költséghatékonyabb alternatívát kínálnak
Az erősebb változatok valószínűleg teherautókban debütálnak, ahol az alacsonyabb saját tömeg és nagyobb teherbírás különösen fontos. A Donut szerint, ha ezek a motorok széles körben elterjednek, az egyszerűbb kialakítás és a kevesebb aktív anyag használata jelentős költségcsökkentést eredményezhet, akár a hagyományos motorok gyártási költségének felét is megtakarítva.
Ajánlott 22 kW-os töltőink:
BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m | DLB | RED
23 készleten
Original price was: 329 900 Ft.263 920 FtCurrent price is: 263 920 Ft. Bruttó (207 811 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m | DLB | RED
11 készleten
Original price was: 349 900 Ft.314 910 FtCurrent price is: 314 910 Ft. Bruttó (247 961 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
81 készleten
229 900 Ft Bruttó (181 024 Ft + Áfa)BESEN Type2 Elektromos autó fali töltő kábellel APP vezérléssel | 22 kW | 32A | 3fázis | 6m
16 készleten
269 900 Ft Bruttó (212 520 Ft + Áfa)Besen WALLBOX elektromos autó fali töltő 22 kW (3x32A) (töltőkábellel,RFID)
42 készleten
259 900 Ft Bruttó (204 646 Ft + Áfa)⚡️GYIK✅
⚡️1. Miért különleges a Donut Lab új elektromos motorja?⚡️
A Donut Lab új kerékbe épített elektromos motorja különleges, mert 845 lóerőt képes előállítani mindössze 40 kg-os súllyal. Ezen kívül az egyszerű kialakítása és az aktív anyagok csökkentett használata akár 50%-os költségmegtakarítást is eredményezhet a hagyományos elektromos motorokhoz képest.✅
⚡️2. Milyen típusú járművekhez készíthetők ezek a motorok?⚡️
A Donut Lab motorjai különböző verziókban készülnek, így elérhetőek kamionokhoz, motorkerékpárokhoz és személyautókhoz is. A teljesítmény és a specifikációk alkalmazástól függően változhatnak, például autós változatok esetén 845 lóerőt és 4 300 Nm nyomatékot biztosítanak.✅
⚡️3. Hogyan hasonlíthatók össze a Donut motorjai más versenytársak motorjaival?⚡️
Összehasonlítva például a Koenigsegg Gemera motorjával, amely 811 lóerőt és 1 250 Nm-t képes előállítani, a Donut motor jobb teljesítmény-tömeg arányt kínál, mivel annak súlya mindössze 40 kg, míg a Gemera motorja ugyanekkora súllyal rendelkezik, de alacsonyabb teljesítménnyel.✅
⚡️4. Mi a „nem rugózott tömeg” problémája, és hogyan oldja meg ezt a Donut motor?⚡️
A „nem rugózott tömeg” a járművek dinamikáját befolyásoló tényező, mivel ez a tömeg közvetlenül a kerekekhez kapcsolódik, és hatással van a vezethetőségre. A Donut Lab motorja, a magas nyomaték- és teljesítménysűrűségnek köszönhetően, olyan kis tömeget eredményez, hogy a nem rugózott tömeg hatása elhanyagolhatóvá válik.✅