Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 7ó 30p | 11km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h | |
1 fázis 32A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h | |
3 fázis 16A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h | |
3 fázis 32A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CHAdeMO (50 kW) | 40 kW | 21p | 170km/h |
CHAdeMO (100 kW) | 40 kW | 21p | 170km/h |
Gyártó | Peugeot |
---|---|
Típus | iOn |
Erőforrás | BEV |
Gyártás kezdete | 2016.04 |
Gyártás vége | 2020.04 |
Hatékonyság | 17 kWh/100km |
---|
AC csatlakozó típusa | Type 1 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Hátul, jobb oldalt |
Gyorstöltés | CHAdeMO |
Töltés maximális teljesítménye | 3.7 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 4ó 45p |
Maximális DC töltési teljesítmény | 40 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 170 km/h |
Teljesítmény (kW) | 47 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 64 Le |
Nyomaték | 196 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 16 kWh |
enyhe időjárásban | 135 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 90 km |
enyhe időjárásban | 80 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 60 km |
enyhe időjárásban | 100 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 75 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 85 km |
---|
Tengelytávolság | 2550 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 1140 kg |
Maximális terhelhetőség | 385 kg |
Csomagtartó térfogata | 166 l |
enyhe időjárásban | 107 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 161 Wh/km |
enyhe időjárásban | 181 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 242 Wh/km |
enyhe időjárásban | 145 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 193 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 171 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 15.9 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 130 km/h |
Hatótáv | 100 km |
---|---|
Jármű fogyasztása | 170 Wh/km |
Hatékonyság | 17 kWh/100km |
Összesített értékelés | 4★ |
---|---|
Biztonsági funkciók | 86% |
Vegyes adatok
Ülések | 4 személy |
---|---|
Isofix | Igen, 2 ülés |
Fordulási sugár | 9 méter |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | Ferdehátú |
Járműkategória | Mini |
Tetőcsomagtartó | Nem |
A(z) Peugeot iOn elnevezésű modell kiváló példa arra, hogy a hibrid technológia mennyire hatékonyan működik. Az autó hajtásáért két energiaforrás felelős: egy belső égésű motor és egy elektromos motor. Peugeot iOn méretei: hossz 3474 mm, szélesség(tükrökkel) mm. A csomagtartó térfogata pedig 166, ami elegendő tárolási kapacitást nyújt mindennapi használatra.
Az akkumulátor jelen esetben 16 kWh. Az hatótávolság az autó egyetlen feltöltéssel megtett távolságát jelenti. Peugeot iOn 85 km hatótávval rendelkezik egyetlen töltéssel, így városban akár jelentős távolságot tudunk megtenni elektromos üzemmódban.
Ennek az akksinak a segítségével a(z) Peugeot mérnökei egy 47 kW (64 lóerő) teljesítménnyel és 196 Nm-rel rendelkező erőforrást építettek. Ennek köszönhető, hogy autó gyorsulása 0-100-on másodperc. Peugeot iOn maximális sebessége 130 kilométer/óra.
Az Euro NCap 2011 évi adatai szerint, a(z) Peugeot iOn összesített biztonsági értékelése 4 csillag, ezen belül csak a biztonsági funkciók 86 százalékot kaptak. a WLTP adatai szerint az autó CO2 kibocsátása 0 g/km lett, emellett az autó hatékonysága 17 kWh/100km.