Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés | 2.3 kW | 7ó 30p | 11km/h | |
1 fázis 16A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h | |
1 fázis 32A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h | |
3 fázis 16A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h | |
3 fázis 32A | 3.7 kW | 4ó 45p | 18km/h |
A villámtöltés egy kényelmes lehetőséget kínál számunkra, hogy hosszabb utazásokra induljunk autónkkal, mivel az akkumulátort rendkívül gyorsan feltölti. A töltési sebesség változó, attól függően, milyen a jármű akkumulátorának töltöttségi szintje és hőmérséklete, de általában a leggyorsabb a 10% és 80% közötti tartományban. Ahogy az akkumulátor közelít az 80%-hoz, észrevehetően lelassul a töltés sebessége. Fontos megjegyezni, hogy a villámtöltés egyenáramon alapul, melyet angolul Direct Current-nek hívnak, ezért rövidítve DC-töltésnek is nevezik.
Típus | Teljesítmény | Töltési idő | Töltés sebessége |
CHAdeMO (50 kW) | 40 kW | 21p | 170km/h |
CHAdeMO (100 kW) | 40 kW | 21p | 170km/h |
Gyártó | Mitsubishi |
---|---|
Típus | i-MiEV |
Erőforrás | BEV |
Gyártás kezdete | 2011.01 |
Gyártás vége | 2015.11 |
AC csatlakozó típusa | Type 1 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Hátul, jobb oldalt |
Gyorstöltés | CHAdeMO |
Töltés maximális teljesítménye | 3.7 kW |
Legjobb töltési idő (ideális töltővel) | 4ó 45p |
Maximális DC töltési teljesítmény | 40 kW |
---|---|
DC töltési sebesség | 170 km/h |
Teljesítmény (kW) | 47 kW |
---|---|
Teljesítmény (Le) | 64 Le |
Nyomaték | 180 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 16 kWh |
enyhe időjárásban | 135 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 90 km |
enyhe időjárásban | 75 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 60 km |
enyhe időjárásban | 100 km |
---|---|
hideg körülmények közt | 70 km |
Teljesen elektromos átlagos hatótáv | 85 km |
---|
Tengelytávolság | 2550 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 1185 kg |
Maximális terhelhetőség | 340 kg |
Csomagtartó térfogata | 166 l |
enyhe időjárásban | 107 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 161 Wh/km |
enyhe időjárásban | 193 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 242 Wh/km |
enyhe időjárásban | 145 Wh/km |
---|---|
hideg körülmények közt | 207 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 171 Wh/km |
---|
0-100-as gyorsulás | 15.9 mp |
---|---|
Az autó végsebessége | 130 km/h |
Összesített értékelés | 4★ |
---|---|
Biztonsági funkciók | 86% |
Vegyes adatok
Ülések | 4 személy |
---|---|
Isofix | Nem |
Fordulási sugár | 9 méter |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | Ferdehátú |
Járműkategória | Mini |
Tetőcsomagtartó | Nem |
A(z) Mitsubishi i-MiEV elnevezésű modell kiváló példa arra, hogy a hibrid technológia mennyire hatékonyan működik. Az autó hajtásáért két energiaforrás felelős: egy belső égésű motor és egy elektromos motor. Mitsubishi i-MiEV méretei: hossz 3475 mm, szélesség(tükrökkel) mm. A csomagtartó térfogata pedig 166, ami elegendő tárolási kapacitást nyújt mindennapi használatra.
Az akkumulátor jelen esetben 16 kWh. Az hatótávolság az autó egyetlen feltöltéssel megtett távolságát jelenti. Mitsubishi i-MiEV 85 km hatótávval rendelkezik egyetlen töltéssel, így városban akár jelentős távolságot tudunk megtenni elektromos üzemmódban.
Ennek az akksinak a segítségével a(z) Mitsubishi mérnökei egy 47 kW (64 lóerő) teljesítménnyel és 180 Nm-rel rendelkező erőforrást építettek. Ennek köszönhető, hogy autó gyorsulása 0-100-on másodperc. Mitsubishi i-MiEV maximális sebessége 130 kilométer/óra.
Az Euro NCap 2011 évi adatai szerint, a(z) Mitsubishi i-MiEV összesített biztonsági értékelése 4 csillag, ezen belül csak a biztonsági funkciók 86 százalékot kaptak. a WLTP adatai szerint az autó CO2 kibocsátása g/km lett, emellett az autó hatékonysága kWh/100km.